Maya E─čitimi / Kursu Ders Notlar─▒

27/10/2010
Share Button
book_maya AUTODESK MAYA DERSLER─░ E─×─░T─░M MATERYAL─░
Maya medya ve e─člence sekt├Âr├╝nde yayg─▒n olarak kullan─▒lan┬á├╝├ž boyutlu modelleme yaz─▒l─▒m─▒d─▒r. Nurbs, Polygon ve Subdivision modelleme┬ái┼člemleri ger├žekle┼čtirilebilmektedir. Nurbs modelleme alan─▒nda ├Âzellikle ├žok ba┼čar─▒l─▒d─▒r.
  • 01 Yaz─▒l─▒m Aray├╝z├╝ ve ├çal─▒┼čma Mant─▒─č─▒

    Maya’n─▒n aray├╝z├╝ ve kullan─▒m─▒ bir├žok benzer ├Âzellikteki yaz─▒l─▒ma g├Âre farkl─▒l─▒klar i├žermektedir. Bu b├Âl├╝mde bu konular ele al─▒nm─▒┼čt─▒r.

    Men├╝ler / Se├ženekler D├╝─čmesi / Men├╝ Kopartmak / Status Line / Yeni bir Proje Kurgulamak / Attribute Editor / Tool Settings / Channel Box / Bir Aray├╝z Eleman─▒n─▒ Gizlemek / Shelf Men├╝s├╝ / Layer Editor / Animasyon Kontrolleri / Command Line / Help Line / Toolbox / Quick Layout Buttons / G├Âr├╝n├╝m Panellerini D├╝zenlemek / G├Âr├╝n├╝m Panelinde Hareket Etmek / Marking Men├╝s├╝ / Hotbox / Obje G├Âr├╝n├╝m Modlar─▒ /

  • 02┬áD├╝zenleme ve Bi├žimlendirme┬á─░┼člemleri

    Bu k─▒s─▒mda nesne se├žme, hareket ettirme, ├Âl├žeklendirme vb.┬ád├╝zenleme ile ilgili i┼člemler anlat─▒lacakt─▒r.

    Se├žim Yapmak ve Se├žim Seti Yaratmak / Object-Component Modlar─▒ / Obje Ad─▒ ve Rengini De─či┼čtirmek / Manipulators / Transformayon ve Bi├žimlendirme ─░┼člemleri (Objeyi bir Eksen Y├Ân├╝nde Hareket Ettirmek – Hareketi bir D├╝zlem ├ťzerinde Ger├žekle┼čtirmek / Transformasyon S─▒ras─▒nda Kopyalama Yapmak / Obje Gruplamak / Ebeveyn Obje Yaratmak / Snap Yapmak ve Hizalamak / Ge├žerli ├ľl├ž├╝ Birimine Karar Vermek / Objelere Snap Yapmak / Nodlar ve Nitelikler

  • 03┬áNurbs Modelleme ile ├çal─▒┼čmak

    Nurbs veya Nurbz modelleme Nurbs spline e─črileri ve bunlardan olu┼čturulan y├╝zeylerden meydana getirilen bir modelleme bi├žimidir. Bu b├Âl├╝m bu modelleme t├╝r├╝n├╝n ├Âzelliklerini ele alacakt─▒r.

    NURBS E─×R─░LER: E─čriler ile ├çal─▒┼čman─▒n Mant─▒─č─▒, Avantaj ve Dezavantajlar─▒ / Nurbs E─črileri / E─čri Bile┼čenleri (Kontrol Noktal─▒ ve D├╝zenleme Noktal─▒ E─čriler) / E─čri ├çizmek (CV Curve Tool – EP Curve Tool – Pencil Curve Tool – Arc Tools – Text Tool) / E─črinin Y├Ân├╝ ve E─črilik Derecesi / E─črinin Parametrizasyonu (Uniform – Chord Length) / E─črileri D├╝zenlemek (E─čri ├çizerken – E─čri Tamamland─▒ktan sonra) / Curve Editing Tool / E─črilere Noktalar Eklemek (Insert Knot) / E─črileri D├╝zg├╝nle┼čtirmek┬á / E─črileri Uzatmak (Add Points – Extend Curve->Extend Curve / E─čriyi Par├žalamak (Detach Curve – Cut Curve) / E─črileri Hizalamak ve Birle┼čtirmek (Attach Curves – Align Curves) / E─črileri K├Â┼čelerini Yuvarlatmak / E─čriyi ├ľtelemek / E─črilerin Keisi┼čim Noktalar─▒n─▒ Bulmak / E─čriyi Yeniden Yap─▒land─▒rmak

    NURBS Y├ťZEY OLU┼×TURMA: Revolve Komutu / Loft Komutu / Planar Komutu / Extrude Komutu / Birail Komutu / Boundary Komutu / Square Komutu / Bevel Komutu / Bevel Plus Komutu / Nurbs Y├╝zeyleri D├╝zenlemek / Nurbs Primitifleri / Y├╝zey Operat├Ârleri Uygulamak (Y├╝zeyleri Yap─▒┼čt─▒rma/Attach – Y├╝zeyleri Ay─▒rmak/Detach – Y├╝zeyleri Hizalamak/Align – Y├╝zey Bo┼člu─ču Kapatmak ve A├žmak – ─░soparm Eklemek -Y├╝zeyi Parelel Ta┼č─▒mak/Offset – Y├╝zeyleri Yuvarlatmak/Fillet / Y├╝zeylere E─čri ├çizmek / Y├╝zeyleri Trimlemek / Boolean Ara├žlar─▒n─▒n Kullanmak

  • 04┬áPolygon Modelleme ile ├çal─▒┼čmak

    Poligon modelleme poligonlardan olu┼čan modelleme bi├žimidir. Poligon d├╝z ├žizgilerle s─▒n─▒rlar─▒ tan─▒mlanm─▒┼č kapal─▒ bir d├╝zlemdir. Bu b├Âl├╝mde poligon modelleme kurallar─▒ ile modelleme i┼člemi ve d├╝zenlenmesi konular─▒n─▒ inceleyecektir.

    Poligon Temel Bile┼čenleri / Poligonlarla ├çal─▒┼čman─▒n Avantaj ve Dezavantajlar─▒ / Poligon Modellemenin Kullan─▒m Alanlar─▒ / Poligon Olu┼čturma Y├Ântemleri (Primitifleri Kullanmak – Poligon Vertekslerini Tek Tek Girerek Olu┼čturmak) / Poligon D├╝zenleme ─░┼člemleri (Vertex Move – Edge Move – Face Move) / Obje Yuma┼čatma Komular─▒ (Smooth Komutu – Bevel Komutu – Chamfer Vertex Komutu – Wedge Face Komutu) / Y├╝zey Detayland─▒rma Komutlar─▒ (Add Division Komutu -Split Polygon Arac─▒ – Cut Faces Arac─▒ – Edge Loop Arac─▒ – Poke Face Arac─▒ / Poligon D├╝zeltme Komutlar─▒ (Cleanup Komutu – Reduce Komutu) / ├ť├ž veya D├Ârt Kenarlar─▒ Y├╝zeyler Yaratmak (Triangulate KOmutu – Quadrangulate Komutu – Flip Triangle Edge Komutu) / D├╝zenleme Komutlar─▒ (Extrude Komutu – Combine Komutu – Separate Komutu – Booleans Komular─▒ / Simetri Alma ve Kopyalama ─░┼člemleri (Mirror Geometry Komutu – Mirror Cut Komutu – Duplicate Face Komutu) / Poligonlarda Bo┼čluk Yaratmak ve Doldurmak (Split Vertex Komutu – Extract Komutu – Make Hole arac─▒ – Fill Hole Komutu

  • 05┬áSubdivision Modelleme ile ├çal─▒┼čmak

    Nurbs ve Polygon modelleme ait baz─▒ ├Âzellikleri birle┼čtiren bu modelleme bi├žimi bu konu ba┼čl─▒─č─▒ alt─▒nda anlat─▒lacakt─▒r.

  • 06┬áEkler

    A├ž─▒klamal─▒ ├ľ─črenci ├çal─▒┼čmalar─▒:
    ├ľ─črencilerin ders ├Âdevi olarak geli┼čtirdikleri ├╝├ž boyutlu modelleme ├Ârnekleri ve bu modelleri in┼ča ederken kullanm─▒┼č olduklar─▒ komutlar ile modelleme a┼čamalar─▒na a┼ča─č─▒daki PDF belgelerinden ari┼čilebilir.

2009 -2010 E─×─░T─░M-├ľ─×RET─░M YILI G├ťZ D├ľNEM─░

Faks Makinas─▒ (Nurbs) 6.2 mb Buket Kat─▒
Foto─čraf Makinas─▒ (Nurbs) 28.4 mb Rukiye Erya┼čar
Foto─čraf Makinas─▒ (Nurbs) 13.2 mb Roza Muratova
F├╝ze Roketi (Nurbs) 8.7 mb ├ľzlem B. Akbay
PSP Konsolu (Nurbs) 2.8 mb Emine Sars─▒lmaz
Ara├ž (Polygon) 8.7 mb Roza Muratova
Kamyon Lasti─či (Polygon) 508 kb ├ľ─č├╝n├ž Ers├Âz
├çal─▒┼čma Masas─▒ (Polygon) 3.7 mb Emine Sars─▒lmaz
Nintendo Wii (Polygon) 8 mb (zip) ├ľzlem B. Akbay

Telif Hakk─▒ . Copyright ┬ę 2020 Salih Ofluo─člu
Kaynak g├Âsterilmek suretiyle al─▒nt─▒ yap─▒labilir.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yaz─▒n

E-posta hesab─▒n─▒z yay─▒mlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

Tweet’lerim