BS501 Ders Program─▒

20/09/2011
Share Button

Mimar Sinan G├╝zel Sanatlar ├ťniversitesi . Enformatik B├Âl├╝m├╝
2010-11 G├╝z Yar─▒ Y─▒l─▒


1.     DERS KODU VE ADI: BS501 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODELLEME

2.┬á┬á┬á┬á DERS T├ťR├ť VE KRED─░S─░: Zorunlu – 3 kredi

3.┬á┬á┬á┬á DERS S├ťRES─░ VE YER─░: Dersler Sal─▒ g├╝nleri 16:15-18:55 saatleri aras─▒nda Enformatik b├Âl├╝m├╝ bilgisayar laboratuvar─▒nda ger├žekle┼čtirilecektir.

4.     DERS WEB SİTESİ: sayisalmimar.com

5.┬á┬á┬á┬á DERS─░N Y├ťR├ťT├ťC├ťS├ť: Prof. Dr. Salih Ofluo─člu (sayisalmimar@gmail.com)

6.┬á┬á┬á┬á DERS ─░├çER─░─×─░: Ders kapsam─▒nda vekt├Âr tabanl─▒ yaz─▒l─▒mlarda nurbs, poligon ve subdivision geometrik modelleme teknikleri ile ilgili konular detayl─▒ olarak anlat─▒lacakt─▒r. E─čri ve ├žizgiye dayal─▒ geometrilerde temel bile┼čenler incelenecek ve bu geometriler kullan─▒larak y├╝zey olu┼čturma y├Ântemleri ele al─▒nacakt─▒r.

7.┬á┬á┬á┬á DERS─░N KAZANDIRACA─×I B─░LG─░ VE BECER─░LER:

  • 3D modelleme ortam─▒
  • Modelleme tekniklerine giri┼č
  • Nurbs modelleme y├Ântemleri ile model olu┼čturmak
  • Poligon modelleme y├Ântemleri ile model olu┼čturmak
  • Subdivision y├Ântemleri ile model olu┼čturmak

8.┬á┬á┬á┬á DERS Y├ľNTEM─░: Teorik anlat─▒mla birlikte e┼č zamanl─▒ uygulama ve proje ├Âdevleri ile desteklenen pratik kazanma s├╝reci.

9.┬á┬á┬á┬á DE─×ERLEND─░RME KR─░TERLER─░:

    Y├╝zde ├ľnemli!

    • Dersler %70 (10/14 ders) devam zorunludur. Bu devam y├╝zdesini yerine getirmeyenler dersten kalm─▒┼č say─▒l─▒rlar.
    • ─░lan edilen tarihte teslim edilmeyen ├Âdevler kabul edilmeyecektir.
    Yar─▒y─▒l i├ži ├ľdev 1 %25
    ├ľdev 2 %25
    Yar─▒y─▒l sonu Final Projesi %50

10.     HAFTALIK PROGRAM:

    H Trh Ders Konusu Aktivite
    01 27/09
    02 04/10
    03 11/10 Vekt├Ârsel Modelleme Mant─▒─č─▒
    04 18/10 Nurbs Modelleme: ├çizgi ve E─črilerle ├žal─▒┼čmak 1. ├ľdev
    05 25/10 Nurbs Modelleme: E─čri ve Y├╝zeylerle ├žal─▒┼čmak
    06 01/11 Nurbs Modelleme: Y├╝zeylerle ├çal─▒┼čmak
    07 08/11 Bayram Tatili
    08 15/11 Nurbs Modelleme: Uygulama ve ├ľdev Sunumlar─▒
    09 22/11 Poligon Modelleme: Bi├žim Olu┼čturmak 1. ├ľdev teslimi
    10 29/12 Poligon Modelleme: D├╝zenleme Komutlar─▒yla ├çal─▒┼čmak 2. ├ľdev
    11 06/12 Poligon Modelleme ├Ârneklerle ├žal─▒┼čmak
    12 13/12 Poligon Modelleme: Uygulama ve ├ľdev Sunumlar─▒ 2. ├ľdev teslimi
    13 20/12 Subdivision Modelleme Y├Ântemi ile ├çal─▒┼čmak Final ├ľdevi
    14 27/12 I┼č─▒k-Doku ve Temel Render Ayarlar─▒
    15 03/01 Final ├ľdevi Sunumlar─▒

11.  KAYNAKLAR:

  • 3D Modeling & Surfacing, Bill Fleming, Morgan Kaufman, 1999
  • Digital Design Media, William J. Mitchell, Malcolm McCullough, Van Nostrand Reinhold, 1991.
  • Digital 3D Design, Simon Danaher, Watson-Guphill Publications, 2004.
  • Maya Revealed 7.0, Kelly L. Murdock, Thomson, 2006
  • Learning Maya 6: Modeling, William Dwelly, Alias, 2004 (K├╝t├╝phanede mevcut)

Tweet’lerim