3DS MAX E─čitimi / Kursu Ders Notlar─▒

15/10/2011
Share Button
book_3DSMax AUTODESK 3D STUDIO MAX DERSLER─░ E─×─░T─░M MATERYAL─░:
3DS MAX ├╝├ž boyutlu modelleme ve g├Ârselle┼čtirme alanlar─▒nda en yayg─▒n kullan─▒lan yaz─▒l─▒mlardan birisidir. Geometrik modelleme ad─▒ verilen bir modelleme ┼čeklini kullan─▒r. Bu modelleme ┼čeklinde bir model kendini tan─▒mlayan bi├žim, b├╝y├╝kl├╝k ve konum gibi geometrik ├Âzellikleri ile tan─▒mlan─▒r. 3DS MAX ve di─čer 3D modelleme yaz─▒l─▒mlar─▒n─▒n bir├žo─čunda 3D bi├žimler ├žo─ču zaman 2D ├žizgi ve ┼čekillerden poligon, nurbs ve subdivision ad─▒ verilen modelleme y├Ântemleriyle y├╝zey olu┼čturma teknikleri kullan─▒larak meydana getirilir.┬á

01 Program Arayüzü

Bu b├Âl├╝m yaz─▒l─▒m aray├╝z├╝ ve temel ayarlarla ilgili bilgi vermektedir.

Yaz─▒l─▒m Aray├╝z├╝ (Viewports – Main Toolbar – Command Panel – Track Bar – ├ľzel Kontroller – ─░├žerik Men├╝leri – A├ž─▒l─▒r Paneller – Say─▒sal Veri Giri┼č Alanlar─▒ – Spinners – Flyouts – Floaters – Floating ve Docking Ara├ž ├çubuklar─▒ – Men├╝ler – G├Âr├╝nt├╝leme Ara├žlar─▒) / Aray├╝z Renk Ayarlar─▒ / Dosya ─░┼člemleri / ├ľl├ž├╝ Biirmi Ayarlar─▒ / Grid Ayarlar─▒ / Baz─▒ Temel ─░┼člemler (Create Sekmesi ile ├çal─▒┼čmak – Modify Sekmesi ile ├çal─▒┼čmak)

02┬áTemel Modelleme Komutlar─▒┬á(├ľrnekler)

Bu b├Âl├╝m temel 3D modelleme ve d├╝zenleme komutlar─▒n─▒ ele almaktad─▒r.

Se├žim Yapmak / Se├žim Yapma ve Ta┼č─▒ma / Snap Ayar─▒ ile Nesneleri Birbirine G├Âre Hizalamak / D├Ând├╝rme ─░┼člemi┬á/ Yeniden Boyutland─▒rma (Select and Unirom Scale) ─░┼člemi / Kopyalama ─░┼člemi / Hizalama (Align) ─░┼člemi / Autogrid Ayar─▒ ile ├çal─▒┼čmak / Kopyalamak ve Hizalamak (Clone and Align) / Nesneleri Gruplamak / Simetri Almak / ├çoklu Kopya Yaratmak (Array) / Bir Hat ├ťzerinde ├çoklu Kopya ├ťretmek (Spacing Tool) / Boolean ─░┼člemleri (Substraction – Intersection – Union)

03 Spline – Nurbs Modelleme┬á(├ľrnekler)

Spline ba┼čl─▒─č─▒ alat─▒nda bulunan 2B varl─▒klardan meydana getirilen modelleme tekni─či bu b├Âl├╝mde anlat─▒lmaktad─▒r.

Spline Modelleme ├ľ─čeleri (Line – Circle – Arc – NGon – Text – Rectangle – Ellipse – Donut – Star – Helix) / Extended Splines (Wrectangle – Angle – Wide Flange – Channel – Tee) / ├çizgi ve Spline Olu┼čtur Y├Ântemleri / ├çizgi Alt Bile┼čenleriyle ├çal─▒┼čmak (Vertex – Segment – Spline) / Birle┼čik ┼×ekiller Meydaa Getirmek / 2B Vertex ├ťzerinde Yap─▒labilecek Baz─▒ ─░┼člemler (Numaraland─▒rma – Nokta Kopartma – Nokta Ekleme – B├Âl├╝mlere Ay─▒rmak – Bir Noktay─▒ Ba┼člang─▒├ž Noktas─▒ Yapmak – ─░ki Noktay─▒ Tek Nokta Haline Getirmek – K├Â┼če Noktalar─▒ Yuvarlatmak veya Pahlamak – ├çizgiye Kal─▒nl─▒k Vermek) / 2B Elemanlardan 3B Y├╝zeyler Yaratmak (Lathe Modifier – Bevel Profile – Loft – Loft Animasyonu – Distance Loft) / Nurbs Modelleme / Nurbs Curves (Point – Curve) / Curve Extrude Surface / Create U-Loft Surface

04┬áPolygon┬áModelleme┬á(├ľrnekler)

Bu b├Âl├╝m alt─▒nda┬á├╝├ž boyutlu ├žokgen y├╝zeylerden (poligonlar) meydana gelen ┼čekillerin nokta, kenar ve y├╝zeyleri ├╝zerinde de─či┼čiklikler yaparak yeni bi├žimler olu┼čturulmas─▒na imkan─▒ veren bir modelleme y├Ântemi olan poligon modelleme anlat─▒lacakt─▒r.

Poligon Modelleme / Edit Poly Modifier (Vertex – Edge – Border – Polygon – Element) / Selection Paneli (Ignore Back Facing – Ring – Loop) / Modellere Detaylar ─░lave Etmek (Slice – Cut – Tesselate – Insert Vertex – Connect) / Di─čer Poligon Modelleme ─░┼člemleri (Chamfer – Cap Create – Create Shape From Selection – Attach, Detach) / Poligon Se├žilerek Yap─▒lan Baz─▒ Modelleme ─░┼člemleri (Extrude – Inset – Outline – Bevel – Bridge)

05┬áG├Ârselle┼čtirme

Bu b├Âl├╝mde 3DS MAx ortam─▒nda ─▒┼č─▒kland─▒rma, doku atama ve render konular─▒na de─činilecektir.

V-Ray ─░├ž Mekan ├çal─▒┼čmas─▒┬á

06. Di─čer CAD Yaz─▒l─▒mlar─▒yla ├çal─▒┼čma

3DS MAX, ba┼čta AutoCAD olmak ├╝zere bir├žok CAD yaz─▒l─▒m─▒na ait modelin daha esnek 3D modelleme, render ve animasyon i├žin transfer edilebilece─či bir ortam olarak kullan─▒maktad─▒r.

  • ArchiCAD Dosyalar─▒ ile ├çal─▒┼čmak

  • AutoCAD Dosyalar─▒yla ├çal─▒┼čmak

    AutoCAD Dosyas─▒n─▒n 3DS Max Ortam─▒na Aktar─▒lmas─▒ / ├ľl├ž├╝ Birimini Ayarlanmas─▒ / AutoCAD Varl─▒klar─▒n─▒n Transfer Bi├žimleri (Layer Odakl─▒ ├çal─▒┼čma) / Extrude Komutuyla Duvarlar─▒n Y├╝kseltilmesi / Poligon Modelleme Y├Ântemi ile Yap─▒ Bile┼čenlerinin Olu┼čturulmas─▒ / Slice Komutuyle Seviye ├çizgileri Belirleme / Edit Polygons (Bridge Komutu) / 3D Snap Se├ženekleriyle ├çal─▒┼čmak / ├çat─▒lar─▒ ├ť├ž├╝nc├╝ Boyuta Kald─▒rmak / Boundary Komutuyla Polyline Alanlar Tan─▒mlamak

 

Kullan─▒lan baz─▒ ├Ârnek dosyalar:┬ámaxornekler.rar

 

Telif Hakk─▒ . Copyright ┬ę 2020 Salih Ofluo─člu
Kaynak g├Âsterilmek suretiyle al─▒nt─▒ yap─▒labilir.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Tweet’lerim