Maya Eğitimi / Kursu Ders Notları

27/10/2010
Share Button
book_maya AUTODESK MAYA DERSLERİ EĞİTİM MATERYALİ
Maya medya ve eğlence sektöründe yaygın olarak kullanılan üç boyutlu modelleme yazılımıdır. Nurbs, Polygon ve Subdivision modelleme işlemleri gerçekleştirilebilmektedir. Nurbs modelleme alanında özellikle çok başarılıdır.
  • 01 Yazılım Arayüzü ve Çalışma Mantığı

    Maya’nın arayüzü ve kullanımı birçok benzer özellikteki yazılıma göre farklılıklar içermektedir. Bu bölümde bu konular ele alınmıştır.

    Menüler / Seçenekler Düğmesi / Menü Kopartmak / Status Line / Yeni bir Proje Kurgulamak / Attribute Editor / Tool Settings / Channel Box / Bir Arayüz Elemanını Gizlemek / Shelf Menüsü / Layer Editor / Animasyon Kontrolleri / Command Line / Help Line / Toolbox / Quick Layout Buttons / Görünüm Panellerini Düzenlemek / Görünüm Panelinde Hareket Etmek / Marking Menüsü / Hotbox / Obje Görünüm Modları /

  • 02 Düzenleme ve Biçimlendirme İşlemleri

    Bu kısımda nesne seçme, hareket ettirme, ölçeklendirme vb. düzenleme ile ilgili işlemler anlatılacaktır.

    Seçim Yapmak ve Seçim Seti Yaratmak / Object-Component Modları / Obje Adı ve Rengini Değiştirmek / Manipulators / Transformayon ve Biçimlendirme İşlemleri (Objeyi bir Eksen Yönünde Hareket Ettirmek – Hareketi bir Düzlem Üzerinde Gerçekleştirmek / Transformasyon Sırasında Kopyalama Yapmak / Obje Gruplamak / Ebeveyn Obje Yaratmak / Snap Yapmak ve Hizalamak / Geçerli Ölçü Birimine Karar Vermek / Objelere Snap Yapmak / Nodlar ve Nitelikler

  • 03 Nurbs Modelleme ile Çalışmak

    Nurbs veya Nurbz modelleme Nurbs spline eğrileri ve bunlardan oluşturulan yüzeylerden meydana getirilen bir modelleme biçimidir. Bu bölüm bu modelleme türünün özelliklerini ele alacaktır.

    NURBS EĞRİLER: Eğriler ile Çalışmanın Mantığı, Avantaj ve Dezavantajları / Nurbs Eğrileri / Eğri Bileşenleri (Kontrol Noktalı ve Düzenleme Noktalı Eğriler) / Eğri Çizmek (CV Curve Tool – EP Curve Tool – Pencil Curve Tool – Arc Tools – Text Tool) / Eğrinin Yönü ve Eğrilik Derecesi / Eğrinin Parametrizasyonu (Uniform – Chord Length) / Eğrileri Düzenlemek (Eğri Çizerken – Eğri Tamamlandıktan sonra) / Curve Editing Tool / Eğrilere Noktalar Eklemek (Insert Knot) / Eğrileri Düzgünleştirmek  / Eğrileri Uzatmak (Add Points – Extend Curve->Extend Curve / Eğriyi Parçalamak (Detach Curve – Cut Curve) / Eğrileri Hizalamak ve Birleştirmek (Attach Curves – Align Curves) / Eğrileri Köşelerini Yuvarlatmak / Eğriyi Ötelemek / Eğrilerin Keisişim Noktalarını Bulmak / Eğriyi Yeniden Yapılandırmak

    NURBS YÜZEY OLUŞTURMA: Revolve Komutu / Loft Komutu / Planar Komutu / Extrude Komutu / Birail Komutu / Boundary Komutu / Square Komutu / Bevel Komutu / Bevel Plus Komutu / Nurbs Yüzeyleri Düzenlemek / Nurbs Primitifleri / Yüzey Operatörleri Uygulamak (Yüzeyleri Yapıştırma/Attach – Yüzeyleri Ayırmak/Detach – Yüzeyleri Hizalamak/Align – Yüzey Boşluğu Kapatmak ve Açmak – İsoparm Eklemek -Yüzeyi Parelel Taşımak/Offset – Yüzeyleri Yuvarlatmak/Fillet / Yüzeylere Eğri Çizmek / Yüzeyleri Trimlemek / Boolean Araçlarının Kullanmak

  • 04 Polygon Modelleme ile Çalışmak

    Poligon modelleme poligonlardan oluşan modelleme biçimidir. Poligon düz çizgilerle sınırları tanımlanmış kapalı bir düzlemdir. Bu bölümde poligon modelleme kuralları ile modelleme işlemi ve düzenlenmesi konularını inceleyecektir.

    Poligon Temel Bileşenleri / Poligonlarla Çalışmanın Avantaj ve Dezavantajları / Poligon Modellemenin Kullanım Alanları / Poligon Oluşturma Yöntemleri (Primitifleri Kullanmak – Poligon Vertekslerini Tek Tek Girerek Oluşturmak) / Poligon Düzenleme İşlemleri (Vertex Move – Edge Move – Face Move) / Obje Yumaşatma Komuları (Smooth Komutu – Bevel Komutu – Chamfer Vertex Komutu – Wedge Face Komutu) / Yüzey Detaylandırma Komutları (Add Division Komutu -Split Polygon Aracı – Cut Faces Aracı – Edge Loop Aracı – Poke Face Aracı / Poligon Düzeltme Komutları (Cleanup Komutu – Reduce Komutu) / Üç veya Dört Kenarları Yüzeyler Yaratmak (Triangulate KOmutu – Quadrangulate Komutu – Flip Triangle Edge Komutu) / Düzenleme Komutları (Extrude Komutu – Combine Komutu – Separate Komutu – Booleans Komuları / Simetri Alma ve Kopyalama İşlemleri (Mirror Geometry Komutu – Mirror Cut Komutu – Duplicate Face Komutu) / Poligonlarda Boşluk Yaratmak ve Doldurmak (Split Vertex Komutu – Extract Komutu – Make Hole aracı – Fill Hole Komutu

  • 05 Subdivision Modelleme ile Çalışmak

    Nurbs ve Polygon modelleme ait bazı özellikleri birleştiren bu modelleme biçimi bu konu başlığı altında anlatılacaktır.

  • 06 Ekler

    Açıklamalı Öğrenci Çalışmaları:
    Öğrencilerin ders ödevi olarak geliştirdikleri üç boyutlu modelleme örnekleri ve bu modelleri inşa ederken kullanmış oldukları komutlar ile modelleme aşamalarına aşağıdaki PDF belgelerinden arişilebilir.

2009 -2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ

Faks Makinası (Nurbs) 6.2 mb Buket Katı
Fotoğraf Makinası (Nurbs) 28.4 mb Rukiye Eryaşar
Fotoğraf Makinası (Nurbs) 13.2 mb Roza Muratova
Füze Roketi (Nurbs) 8.7 mb Özlem B. Akbay
PSP Konsolu (Nurbs) 2.8 mb Emine Sarsılmaz
Araç (Polygon) 8.7 mb Roza Muratova
Kamyon Lastiği (Polygon) 508 kb Öğünç Ersöz
Çalışma Masası (Polygon) 3.7 mb Emine Sarsılmaz
Nintendo Wii (Polygon) 8 mb (zip) Özlem B. Akbay

Telif Hakkı . Copyright © 2020 Salih Ofluoğlu
Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tweet’lerim