SketchUp Eğitimi / Kursu Ders Notları
TRIMBLE SKETCHUP DERSLERİ EĞİTİM MATERYALİ: Sketchup yüzey modeleme işlemleri yapmak için kullanılan pratik bir üç boyutlu geometrik modelleme yazılımıdır. Mimari projelerin erken tasarım evrelerinde üç boyutlu kavramsal modeli ve arsa yakın çevresindeki yapılı çevre ile arazi topoğrafyasına ait proje bağlamı oluşturmak için yaygın olarak kullanılır. Bu ortamda oluşturulan modeller birçok yazılıma detaylandırma ve proje belgeleri hazırlanması amacıyla aktarılabilir. |
-
01 Temel Çizim Komutları:
Modelleme komutları aracılığıyla yeni bir model oluşturmakla ilgili konular ele alınmıştır.
Yazılım Arayüz Elemanları / Ölçü Biriminin Ayarlanması / Çalışma Şablonu Kaydetmek / Ekranda Navigasyon / Çizgi (Line) Aracı / Silgi (Eraser) Aracı / Dikdörtgen (Rectangle) Aracı / Yay (Arc) Aracı / Çember (Circle) Aracı / Çokgen (Polygon) Aracı / Serbest Çizim (Free Hand) Aracı / Seçim Yapmak / Paralel ve Dik Açılı Çizim Yapmak, -
02 Düzenleme Komutları
Düzenleme komutları önceki adımda varolan model üzerinde değişiklikler yapmak ve geliştirmek amacıyla kullanılır.
Push/Pull Aracı / Follow Me Aracı / Taşıma (Move) ve Kopyalama (Copy) Aracı / Döndürme (Rotate) Aracı / Çoğaltma Aracı / Simetrik Kopya Alma İşlemi / Paralel Kopya Oluşturma (Offset) Aracı / Yeniden Boyutlandırma (Scale) Aracı / Resim Üzerinden Geçerek Modelleme Yapmak / Nesneleri Birbirine Kestirmek / İki Şekili Kesişiminden Ayırmak (Intersect) / Kenar Yumuşatma (Soften and Smooth Edges) Komutu -
03 Ölçülü ve Verimli Çalışmak
Bu başlık altında bazı çizim ve düzenleme işlemlerini kolaylaştırarak verimli bir şekilde imkan veren komutlar anlatılmaktadır.
Tape Measure (Ölçü İşaretlemesi) Aracı / Protractor (Açı Ölçer) Aracı / Grup Oluşturma İşlemi / Bileşenlerle (Components) Çalışma / Outliner ile Grup ve Bileşenleri Listeleme / Katmanlarla (Layers) Çalışmak -
04 Projelendirme
Bu kısımda modelin daha ölçekli ve hassas anlatımı amacıyla kullanılan ölçülendirme ve anotasyon komutlarına değinilecektir.
AutoCAD’den Dosya Almak / Kesit Üretmek / Yazı Yazma (Text) Aracı / Ölçülendirme Arcı
-
05 Görselleştirme
Bu kapsamda temel doku atama, görselleştirme ve animasyon komutları anlatılacaktır.
Sahneler Oluşturmak / Stillerle Çalışmak / Gölge Ayarları / Kamera ve Modelde Dolaşma Araçları / Modele Malzeme (Doku) Atamak / Malzeme Ayarları / Yeni Malzeme Oluşturmak / -
06 Ekler
Eğimli arazi ve yol oluşturmakEş Yükselti Eğrileriyle Çalışmak /Arazi Oluşturmak / Eğimli Araziye Bina Yerleştirmek / Eğimli Araziye Yol Yapmak /
Eşya Modelleme – Koltuk (E. Çavuşoğlu)
Telif Hakkı . Copyright © 2020 Salih Ofluoğlu
Kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
BEN YENİ BAŞLADIM İNŞAALLAH BAŞARIRIM
EMEMEĞİ GEÇEN HERKESTEN ALLAH RAZI OLSUN
Emeği geçen herkese çok teşekkürler.
Harika notlar çok teşekkürler
Yeni başlayan biri olarak, bu çalışmanın bana çok faydası olacağını düşünüyorum. Teşekkür ederim.
teşekkürler elinize sağlık
Lise öğrencilerime Sketchup’ı anlatmam için harika bir kaynak oluşturmuşsunuz. Kısa ve çok net. Emeğinize sağlık. Teşekkür ederim.
emeğinize sağlık, teşekkürler
yenı basladım yazınızı izleyerek ilerliyorum harika ifade etmıssınız emeğiniz için teşekkür ederim
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.